O nas
W MOS przebywa młodzież ze specjalnymi trudnościami wychowawczymi i edukacyjnymi. Ośrodek posiada 72 miejsc i jest placówką przeznaczoną dla chłopców:
- w normie intelektualnej
- z zaburzeniami rozwojowymi
- z trudnościami w uczeniu się
- zagrożonej niedostosowaniem społecznym
- z zaburzeniami zachowania
WYCHOWANKOM OFERUJEMY:
- konsekwentną troskę o młodzież i organizowanie im czasu wolnego
- egzekwowanie najdrobniejszych powinności, obowiązków. Jest zachowana równowaga miedzy prawami i obowiązkami
- konsekwentne karanie za najdrobniejsze przewinienia i zachowania naganne, agresywne
- program oduczania przemocy
Duża część zachowań nagannych, agresywnych bierze się z braku poczucia własnej wartości i z braku umiejętności wyrażenia swoich uczuć, zwłaszcza negatywnych, inaczej niż przemocą. Edukacja jest najlepszym i najtańszym sposobem podniesienia poczucia swojej wartości. Żaden czyn naganny nie pozostaje bez konsekwencji. Nasi wychowankowie potrzebują resocjalizacji, a właściwie socjalizacji, nauczenia nieraz podstawowych norm i zasad.
MOS oferuje dzieciom i młodzieży pomoc psychologiczno-pedagogiczną, różnorodne zajęcia rozwijające zainteresowania poznawcze, m. innymi:
- zajęcia plastyczne (malowanie na szkle, wyklejanie ziarnami, sztuka składania papieru metodą origami)
- zajęcia sportowe (siłownia, piłka halowa, windsurfing)
- zajęcia biblioteczne w pracowni multimedialnej ICIM
- w ośrodku prowadzone są ponadto zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, socjoterapia (5 godz. tygodniowo), oraz trening zastępowania agresji
DO ZADAŃ OŚRODKA NALEŻY:
- resocjalizacja i reedukacja dzieci oraz zapewnienie im opieki, umożliwienie ukończenia szkoły podstawowej i szkoły branżowej przygotowanie do życia
w społeczeństwie
- wspieranie rozwoju młodzieży, która wymaga specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania oraz specjalistycznej pomocy psychoedukacyjnej
- kształtowanie u dzieci i młodzieży odpowiedzialności za własne postępowanie, wyrabianie krytycyzmu i postaw asertywnych
- promocja zdrowia, propagowanie zdrowego stylu życia, ekologicznego modelu funkcjonowania we współczesnym świecie
- działania na rzecz zaspokajania potrzeb edukacyjnych wychowanków
- przygotowanie młodzieży do udziału w życiu publicznym, samorządności
- dbałość o tradycje i obyczaje